Thursday, March 13, 2008

hari penat aku..

aduh..penatnya!!kepenatan ternyata..dah la bersesak kat dalam tren, adik aku plak tergedik-gedik suruh anta duit kat dia kat uia nun..mak aih..jauhnya nak menapak pi uia tu..lastly aku paksa gak dia usaha jumpa aku kat terminal putra...hish..sengal..tak sabaq2 nak amik moto kesayangan dia tu..memang bebai betoi!!tak larat nak layan..malas nak gadoh!!

balik ja dari jumpa azam, adik aku tu..maka kaki aku melangkah longlai menuju ke umah.dok pan-house la katakan..tingkat 5 tu..menapak dai satu anak tangga ke satu anak tangga yang len..aduih..penatnya!!!bila nak sampai nih..terbayang aku tilam angin ngan bantai yang empuk..rasa cam nak tidoq ja kat atas tangga tu..go am go!!aku pujuk hati aku..

sesampainya kat umah..aktiviti biasa..tuan puteri bersantap dan bersiram..ieda dah masak..lauk sardin ngan teloq mata pun dah nikmat!!ngan nak melayan letih aku..baik aku santap rezeki yang Allah Ta'ala bagi..alhamdulillah..

tetiba..aku teringat esok aku ada interview ngan Mahsa College..alamak!!!stok copy certs aku dah abih!!huhu..mana nak menapak malam2 pi fotostat ni..aku tawakal jalan kaki sorang2 dalam malam yang gelap gulita melangkah ke 7eleven cari mesin fotostat!!malangnya mesin dia rosak..huhu..aku gamble ke kedai mamak plak..alhamdulillah..rezeki!!ada..even slow service dia..ok la daripada tak dak langsung..

lebih kurang pkoi 9.30 jugak la aku jalan balik umah setelah menempuh halangan..berjumpa ngan rattatoei kat tengah jalan,tepi jalan dan di belakang jalan..

'usaha tangga kejayaan'
GAMBATE!!

~little_khalifah~

No comments: