Sunday, July 27, 2008

MY JOURNEY TO KG ORANG ASLI

Yummy..

Kenangan ke Kampung Ngentil yang mana merupakan sebuah perkampungan orang asli di Raub memang best!!kenangan yang tak kan dilupakan sampai akhir hayat. Memang BEST!!

Tarikh: 26 - 27 Julai 2008
Destinasi : Kampung Ngentil, Raub, Pahang

Peserta xpdc kali ini lebih kurang 30 orang dari pelbagai NGO. Semuanya sporting n 'mesra alam'.
Bergambar sebelum bertolak

Perjalanan kami memang lama. 3 jam dari KL ke Raub.Kami sampai di Masjid Al-Muhajirin lebih kurang pukul 1++ pagi..sejuknya!!!Kami tidur kat masjid tu sebelum memulakan perjalanan pada keesokkan harinya.

wahaha..

Keesokkan paginya (lebih tepat lagi selepas subuh dinasour -11.00 pagi) semua ahli rombongan bertolak pulak ke Kuala Medang, Pahang. Sebelum bertolak, kami pakat2 angkat barang ke dalam bot untuk dibawa ke kampung tersebut.

adehh..ponatnya!!

sengeh..

Kami naik bot selama lebih kurang 1 jam setengah sebelum sampai ke Kg Ngentil. Xpdc lawan arus sungai memang adventure. ada yang basah lencun..ada yang kering..memang BEST!! permandangan di sepanjang perjalanan cantik tak terkata..macam buat recording NAtional Geographic..tak caya??try laa..

Pak Cik Karim (depan) & Pak Cik Md Noor (belakang)

alahai??sempat lagi..


shaokie- volunteer Yayasan Salam

anak-anak sabar menanti

si gagah perkasa


Pepatah Melayu ada mengatakan, "Berat sama dipikul, Ringan sama dijinjing"..Konsep ni la yang kami amalkan masa sana..MEMANG BEST!!!

~Little_Khalifah~

No comments: